Saturday, July 29, 2006

Twee weken Canada.....

Hallo!!!

Wij zijn weer thuis in centraal Alberta...Na +/- 3500 kilometer te hebben gereden!!!
Vanaf Lake Louise zijn we door gereden naar Golden daar hebben we de tent op gezet. De musquito's vlogen ons om de oren en het leek wel of het luchtbed op de treinrails lag, maar dat mocht de pret niet drukken...De volgende dag zijn we van Golden naar Cilliwack gereden, onder weg zijn we fff gestopt in Revelstoke bij de dutch bakkery om een broodje te eten, lekker lekker....
Na een antal uren te hebben gereden werd de auto een beetje te heet en zijn we in Kamploops beland (zie verder www.lasseopreis.blogspot.com) Na twee uur oponthoud konden we weer verder en kwamen we aan bij Martha en Herman Kobes (een nicht van mijn vader)Ik had Martha onder weg gebeld dat ik in Canada was...Zij waren totaal verrast en vonden het dan ook erg leuk dat we lands wilden komen. Martha was zo enthousiast dat ze s'avonds haar broer Henk nog gebeld heeft en die kwam zaterdag s'ochtends op de koffie. Al met al heel erg leuk om hen weer te zien...
s'Middags zijn we met de "boot" op de boot naar Vancouver Island gegaan en hebben daar op een camping vlakbij Victoria de tent op gezet (15 meter vanaf het strand). Zondags zijn we in Victoria geweest, erg mooi maar ook erg heet, de remmen van de auto kwamen op "stoom" en ik kwam zelf ook een beetje op stoom (hoofdpijn, misselijk) na-weeen van Kamploops??!!
De volgende dag via Nanaimo weer terug naaar Vancouver en werden weer hartelijk ontvangen bij Martha en Herman. (deze keer had ze Edith en Don gebeld) die waren er s'avonds dus ook. Veel herinneringen van vroeger opgehaald en gezellig in het Gronings zitten praten. Na een echt Canadees ontbijt (pannekoeken) die Martha voor ons had gebakken zijn we nog ff bij de school waar Martha en Herman werken langs gereden en gingen we vanuit daar naar Cranbrook, dit is de route langs de Amerikanse grens. In Cranbrook overnacht en de volgende dag naar Burdett, dat is in het zuiden van Alberta. Udo Roelofs (een vriend van Lasse) werkt daar bij Koos en Tammy Wysbeek op een farm van 9000 acre, daar is dus ook genoeg te doen. Samen met Udo zijn we naar het Written on Stone provincial park geweest, dit is vlakbij de Amerikaanse grens en heel mooi om te zien. Na 2 overnachtingen zijn we via Drumheller (Hier is een dinopark) naar Linden gereden naar Berthil Bos, waar ik nu de weblog aan het bijwerken ben.
Al met al een hele leuke tijd, heel veel gereden en natuurlijk heel veel gezien, van hoge bergen tot wijdse landschappen en van groene bomen tot dore prairies, wijngaarden, graan, bieten, bonen en aardappels.

Maar goed, komende maandag gaat Lasse waarschijnlijk weer aan het werk bij de Feitsma's en dan zie ik wel hoe het hier verder allemaal gaat... Ik ben benieuwd, nog twee weken Canada!!!!

Groetjes aan iedereen in Nederland, Liefs Simone

9 Comments:

At 3:54 AM, Anonymous Anonymous said...

hula!!!

mooie foto's, leuke verhalen! superavontuurtje dus!

grtz Hen

hula hula!

At 5:19 AM, Anonymous Anonymous said...

hoi mone

hier even een berichtje van mij
leuke foto's hoor beleef maar lekker veel en geniet ervan
ik mis je wel hoor dat lekkere geklets van mevrouw mier.
nou doe je voorzichtig en doe lasse de groeten
de kinderen hebben de foto's gezien ze vonden het leuk.

kusjes ellen

At 8:28 AM, Anonymous Anonymous said...

hoi moontje

geweldig om jullie verhalen te lezen en de foto's te zien. leuk dat jullie bij martha en herman konden slapen. ik heb jantina ook jouw adres gegeven,zouden soms ook kijken. hier alles ok.l en w zitten in zuid frankrijk.

gr p en m 30-07-06

At 12:42 PM, Anonymous Anonymous said...

hoi simone
je opa en oma, O. harry en T. jantina hebben je foto,s bekeken,
en opa vond je auto daar erg leuk
die mag je van hem wel meenemen
wij wensen je een fijne vakantie en zeker een goede reis weer naar huis xxxx van ons allemaal!!!!

At 12:10 PM, Anonymous Anonymous said...

mooie foto's we hopen dat jullie het naar de zin hebt groetjes tante geertje en lucy

At 12:14 PM, Anonymous Anonymous said...

leuke foto's allemaal. klaas wil ook wel weer die kant op.
nou veel plezier allebei toegewenst.

groeten klaas en sandra.

At 12:58 PM, Anonymous Anonymous said...

heey simoontje en natuurlijk lasse!!!

jeetje hé, in twee week tijd heb jij meer gezien als ik in mn hele leventje! haha.. mooi dat jullie het zo geweldig hebben in canada! leuke foto's! probeer wel steeds een beetj je weblog te volgen heb het de laatste tijd alleen heel erg druk gehad. heel veel plezier daar nog en de groeten aan lasse!

liefs zwanet

At 11:32 AM, Anonymous Anonymous said...

Hi there,

Leuk hoor. Klinkt goed wat jullie de afgelopen weken allemaal ondernomen hebben. Als je nog bij Berthil zit, doe hem dan de groeten van me als je wilt. Want die heb ik natuurlijk ook al heel lang niet gezien.

Willem en ik hebben er net twee weken Zuid-Frankrijk op zitten. We zijn op vrijdag 21 juli gaan rijden (geen hotel geboekt wat op zich niet handig was want alles bleek vol en toen moesten we op een parkeerplaats slapen omdat we te moe waren om verder te rijden). Anyway volgende ochtend om 08.00 uur sharp stonden we bij de receptie van de door ons beoogde camping (aan de Middellandse Zeekust iets ten zuiden van Perpignan). Gelukkig hadden ze plek en konden we direct ons kampeerkasteel opzetten. We hebben hier een leuke week gehad. Zijn o.a.naar Roses (kustplaats in Spanje geweest),twee wandeltochten in de Pyreneen gemaakt. Willem heeft gekite op een van de etangs. Op de donderdagavond net nadat we terug kwamen van een heerlijk etentje kwam er opeens een rukwind. Dit heeft ons kampeerkasteel niet helemaal overleefd. Vanaf dat moment noemden we onze tent Quasimodo. Want hij zag er echt niet meer uit en was helemaal vervormd. Maar goed niet getreurd het doek was nog oke, alleen twee van de 3 tentstokken zijn verbogen.

De tweede week hebben we doorgebracht aan de kust op circa 60 km ten westen van Montpellier. Hier ook weer een fantastische week gehad. Zijn naar een Afrikaans dierenpark geweest waar je met je auto door heen moet rijden en nu weten we dus dat struisvolgels van zijspiegels houden. Verder heerlijk gegeten. Twee kanotochten gemaakt op riviertjes met af en toe een stroomversnellinkje. Kortom, te veel om allemaal op te noemen. En we zijn al weer bezig om de bestemming voor de volgende vakantie uit te zoeken want dit smaakt naar meer.

Willem heeft nu nog twee weken vrij. Maar ik moest vandaag voor het eerst weer aan de slag. Was wel even wennen. Maar gelukkig heeft m'n team het heel goed gedaan en kon ik dus rustig mijn mail wegwerken ipv allerlei brandjes blussen.

Verder gaat alles hier zo z'n gangetje. Het weer houdt niet over tenminste als je 35+ gewend bent zoals wij de afgelopen weken hadden. Heb m'n auto besteld wat natuurlijk ook wel erugggg leuk was (Ford Focus Futura Wagon 2.0 Diesel).

Groetjes en heel veel liefs ook namens the carrot

Lies

At 12:00 PM, Anonymous Anonymous said...

Heee dame!
Alles goed daar zo ver weg?
We zagen vandaag dat je personeelsnummer definitief geschrapt is uit de urenregistratie...damn.... We hebben nu ook een nieuwe collega (vakantiehulpje) daar vertel ik je nog wel wat verhaaltjes over.
Verder nog lekker aan het genieten daar? ik ben druk bezig om mn inschrijvingen klaar te krijgen enzo, heel gedoe...
Veel plezier nog, tot snel en de groeten aan lasse.