Wednesday, October 25, 2006








G'Day Mate!!!

Alles goed met jullie in het kleine nederlandje? Met mij gaat alles goed!!! Het is al weer ff geleden dat ik in de buurt van een computer was en ik ben ook weer te bereiken op mijn telefoon na 3 weken!!! Wel ff wennen hoor, maar goed ik heb nu ff de tijd ben nl. weer in Sydney... het is bijna zo ver, als alles goed is kan ik morgen vroeg 5.28 a.m. Lasse van het vliegveld hallen!!!
De afgelopen 3 en halve week ben ik 1 week in Laconfield geweest; de Jack and Jillaroo school, dit was enorm leuk om te doen. Je kreeg voor die week je eigen paard, in mijn geval was dat Monday een beetje een oude hengst... we konden het na 1 dag goed met elkaar vinden. Je moest je paard zelf ophalen uit de wie verzorgen en berijden natuurlijk!!! Verder hebben we daar schapen geschoren, lasso geworpen crack a wip(dit is een geluid maken met een zweep), repareren en nakijken van de afrastering, schapen en koeien drijven te paard. Elke avond aten we buiten bij het kampvuur, op dit vuur werd ook het eten gekookt. we dronken daar regen water!!! s'ochtends stonden we om 6 uur op en om een uur of 9 half 10 dook iedereen z'n bed weer in. Vrijdag gingen we weer naar Tamworth waar we met elkaar uit eten zijn geweest en naar de kroeg met live muiziek.... Zaterdag vanaf Tamworth met de trein terug nnarBroad Meadow, daar moest ik afscheid nemen van iedereen, inclusief Linda... Dit was wel ff raar, na 2 weken 24 uur per dag bij elkaar te zijn geweest, we hebben een hele leuke tijd gehad in Aussie, thanks Linda als je dit leest (Love you long time) haha.. Vanaf Broad Meadow dus "alleen" verder met bus naar New Castle, daar aangekomen nog ff naar het strand geweest. De volgende ochtend op het strand ontbeten en daar na op naar Taree waar mijn WWOOF ouders Willem en Christine al op mij stonden te wachten. Bij hun heb ik de laatste 2 en halve week door gebracht. Ik werkte daar 4 uur per dag en kreeg dan kost en in woning. Ik heb daar van alles gedaan: de groente en bloemen tuin gewieden, de afrastering voor de koeien schoon maken takken van bomen en struiken weg halen, gaten boren voor nieuwe afrastering, ramen wassen, kippen hokken schoon maken enz.
Bij hun heb ik ook de eerste slang in het wild gezien de red belly black (giftig) maar niet agressief!!!
Ik ben met Willem en Christine en vrienden van hun naar het strand van Harrington geweest en bij hun in de buurt naar de ellenbourch waterval, de laatste zondag zijn we naar een koala park geweest, al met al dus heel veel gedaan en gezien en een hele leuke leerzame tijd gehad bedankt Willem en Christine.
Zo en dan nu terug in Sydney...morgen is het zo ver... Lasse ophalen!!!(als ik me niet verslaap)
We blijven eerst een paar dagen in Sydney om een auto te kunnen kopen en dan gaan we naar Moree om daar de oogst van het land te gaan halen!!! Lasse heeft met een boer daar geregeld dat wij daar kunnen werken als combine machinisten duz... ik ben heel benieuwd hoe dat gaat, ik maak me een beetje zorgen omdat ik dat nog nooit gedaan heb maar 1 ding is zeker ik zal niet snel iets raken in het grote veld!!!

Groetjes van uit het zonnige Sydney!!!

Liefs Simone XXX

p.s. Hendrik en Ellen veel plezier bij Jan Smit....

3 Comments:

At 1:35 PM, Anonymous Anonymous said...

hoi moontje

Fijn om te horen dat je het leuk hebt daar maar ben blij dat lasse bijna bij je is ben je niet meer alleen.
Ik laat nog wel horen hoe het was bij jan smit 16 november.

dikke kussen van ellen en hendrik en natuurlijk de kinderen.

 
At 5:41 AM, Anonymous Anonymous said...

hallo simone

veel plezier verder met jullie tweetjes. leuk dat je het zo naar je zin hebt gehad de afgelopen weken. en succes bij het maaidorsen. gr pap en mam

 
At 2:09 AM, Anonymous Anonymous said...

Hoiii

leuke foto's. vooral dat je in je topje staat. hier brrrrrrrrrrrrrrr bijna winter niks aan,, groetjes

 

Post a Comment

<< Home